Idea „gościńców i stacyjek edukacyjnych” przynależy do bogatej rodziny poszukiwań, prób, eksperymentów, alternatyw, czy pedagogii małych działań na rzecz przemian w oświacie. Jest jednocześnie swoistą odpowiedzią na rozmaite, bolesne przejawy niemocy tradycyjnego systemu edukacji tak w sytuacjach kryzysu, jak i reform.
Ich idea jest szansą powołania do życia nowatorskiej formuły edukacji, która będzie alternatywnym i praktycznym źródłem tworzenia nowych jakości, innowacyjnych projektów i metod WARSZTATÓW AKTYWNOŚCI NIEKONWENCJONALNEJ przede wszystkim dla dzieci oraz młodzieży, ale nie tylko!
Nasz projekt innowacyjno-wdrożeniowy jest realnym manifestem edukacji na rzecz małych, lokalnych integracji społeczeństwa obywatelskiego; inspirowania, praktycznego wspierania, czy wręcz uwalniania pozytywnych zmian i spontanicznej kreatywności poprzez wspólne/zespołowe inicjatywy i działania.
Stawiamy na WYOBRAŹNIĘ – prowokowanie inwencji – projektowanie okazji edukacyjnych jako sekwencji niewypróbowanych.
Stawiamy na NARRACJĘ jako sposób rozumienia świata – jako wizji pasji/misji kreowania drogi – jako konstruowanie świata i siebie.
Stawiamy na INNOWACYJNOŚĆ – przedsiębiorczość – kooperację w… życiu, w praktyce, a nie jedynie w poczynaniach edukacyjnych.
Stawiamy na PROSPOŁECZNOŚĆ – wybory ponadosobiste – wybory ponadmożliwe.
Stawiamy na KREATYWNOŚĆ – prowokacje w pozytywnych sensie – zmiany.
Stawiamy na HARMONIĘ Z NATURĄ– wielorakie style życia w ich humanistycznych sensach i bogactwie – na mandalę jako drogę prowadzącą naprzód.
To nasze wybory, ale przecież jako jedne z wielu możliwych; mamy tu swoje racje i sensy – praktykowane przez dziesięciolecia!